Powered By Blogger

fredag 1 augusti 2014

Pronto

• ett bålgetingbo med jäkligt lynniga invånare har identifierats i en humlebuske. Detta tillhåll måste förgöras pronto. Dock oklart hur och av vem. Min plan är iallafall att hålla mig utanför förgörandet. 

• en "det-var-en-väldigt-trevlig-kväll-igår-huvudvärk" har invaderat min kropp. Denna måste botas pronto. Blandar ännu en cocktail på Treo och cola och klunkar i mig. 

• en grävling har flyttat in på vår tomt på landet och måste dödas (alternativt hitta ny adress) pronto. Min egen Runar Sörgaard har lovat att sitta med laddat vapen i trädgården inatt. Jag har lovat att jag inte kommer göra honom sällskap. 

• två barn med överskottsenergi som måste rastas pronto. Norrköping önskas. Glass på Halvars står överst på listan. Så får det bli. Mot Peking! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar