Powered By Blogger

måndag 18 augusti 2014

Invigning och rasta hoj

Måndag. Och en riktigt bra sådan. 

Jag inledde dagen med att gå på invigning i våra nya utbildningslokaler i Norrköping. Åt salta pinnar, lyssnade på generaldirektören, leverade ett blomsterarrangemang på drygt 15 kilo och minglade runt med trevliga kollegor. Väldigt fina lokaler måste jag säga. Lime och turkost verkar hett och rätt. Åtminstone i inredningssammanhang. 

Salta pinnar gör dock inte en hungrig mage särskilt nöjd, så vi passade på att käka lunch i Norrköping innan vi återvände hemåt. Vi hamnade på ybermysiga Fiskmagasinet i Knäppingsborg och jag slevade gladeligen i mig deras fisksoppa. Sinnessjukt god. Massor saffran, grädde och vitt vin, what's not to like? 


Jag trodde att det skulle bli knivigt att få till nån träning idag, men Patric kom hem tidigare än beräknat (och satte sig förvisso och jobbade hemma), men det innebar att jag kunde haka på Helena och rasta racern. En jäkla skön och svettig tur med uppförsbackar, betande kossor, sidvind och mjölksyra. Vi hann dessutom prata relationer, jobb och smida festplaner. Perfekt kombo att kunna träna och vara social samtidigt -slå två flugor i en smäll passar mig perfekt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar