Powered By Blogger

onsdag 27 mars 2013

VAB-pyssel

Idag fick jag ställa in den tilltänkta jobbtrippen till Västervik och istället vara hemma och vabba. Mini fick gå till dagis ett par timmar så att storasyster (och jag för den delen) fick lite lugn och ro på hemmaplan. Maja är i stort sett feberfri, så vi har kunnat ha en riktigt mysig dag ihop. Vi har bland annat bakat hallonmuffins, målat ägg och överkonsumerat Mamma Mu.

Alltså att baka med barn blir ju aldrig som det framställs i reportagen i Mama eller i nån färgglad kokbok av Leila, där ungarna står med små schaletter på huvudet och knådar en bulldeg. Inte ett spår av mjöl, kladd eller missnöje. När jag bakar med barnen är det mer av ett totalt kaos. Slevar med smet högt och lågt, smör som bränns vid och bakpulver som går från tilltänkta 1 tesked till 1 deciliter när man vänder ryggen till.. Well, muffinsen gick att äta och Maja var supernöjd över allt kladd med slevar, vispar och smet. Är barnen nöjda så är jag nöjd!

Mormor och min älskade syster svängde även förbi oss på en snabbfika i eftermiddags. SÅ himla härligt att få träffa syster yster som bor alldeles för långt ifrån oss! Ännu bättre att hon ska vara hemma hela påsken. Lycka!

Nu inväntar jag att Patric ska komma hem, sen ska jag upp en sväng till mitt office och klara av några jobbsaker. Jag tänkte dessutom försöka få till en sväng till gymet. Träningen går halvbra just nu, men allt har väl sin tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar