Powered By Blogger

lördag 16 mars 2013

Busy lördag

• Inlett dagen med en grymt mysig shoppingtur på stan med min älskade mamma. Jag har bunkrat upp med lite våriga jobboutfits och även fixat presenter till mini som fyller tre år på tisdag! Min mamma är något av en expert på att shoppa effektivt och jädrar vad saker vi hann med att införskaffa på 1,5 timme.

• Ätit mycket god lunch hos päronen. Lunchen avrundades med pannkakstårta som kidsen och morfar fixat gemensamt. Det börjar bli en härlig tradition att morfar tar hand om barnen och står och slavar i köket medan mamma och jag åker och förstör pengar på stan. I vår familj är det inga traditionella könsroller, he he!

• Fikat och shoppat (lite till..) med kusin Erik. Mysigt att strosa runt med en tioåring och få tips på vilka kläder som är heta och vad han tycker är snyggt. Dom är modemedvetna dom små liven. Och tydligen är Justin Bieber svintöntig -bara så ni vet.

• Kutat 7 snabba kilometer runt ån. Funderar lite på vem som hade lagt cement i mina löparskor, damn så tungt det gick, jag fick slita för varje meter. Ja, ja -man ska väl ta sig igenom sånna pass också..

• Nu ska jag bada kidsen och fixa middag. Måste även ladda mental för att ta mig igenom "Fångarna på fortet". 10-åringar älskar tydligen det. Jag hatar detta program ungefär lika mycket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar