Powered By Blogger

tisdag 19 mars 2013

Till Moa

Om Kajsa Kavat hade en lillasyster skulle det vara du, du orädda, envisa, livliga och känslosamma lilla unge.

För tre år sedan såg du dagens ljus för första gången. Du var livlig och otålig redan då. Förlossningen var överstökad på en knapp halvtimme, ett avsnitt av Solsidan hann precis passera ute i dagrummet, sedan låg du med din varma lilla kropp på mitt bröst och kärlek stark som granit fyllde mitt hjärta. Under tre år har du sedan fått vara lillasyster och minstingen i vår familj. Enormt älskad av oss alla.

Du ger mig så otroligt mycket, känslor av alla slag. Jag har aldrig tidigare i mitt liv varit så rädd som när du, fyra månader gammal, hamnade på sjukhus i ett land långt borta. Slangar, dropp och sprutor i din lilla kropp. Att ligga och hålla din hand och inse att om bara du blir frisk så är allt annat i hela världen oviktigt. Känslan av sårbarhet är aldrig så stark som den dagen då man får barn.

Du ger mig även så mycket glädje. Att sitta och lyssna på när du sjunger "Lille katt" för full hals, titta på när du dansar balett i din allra finaste prinsessklänning eller få sitta med dig uppkrupen i knät och läsa en saga är genuin lycka för mig. Jag är så otroligt lyckligt lottad som får vara en del av ditt liv och lovar jag ska göra allt som står i min makt för att du ska växa upp till en modig tjej som tar för sig av livet.

Grattis på treårsdagen älskade Moa. Min kärlek till dig är oändlig.

11 kommentarer:

  1. Det var fint skrivet.
    Hoppas ni myser hela dagen och äter gott precis som födelsedagarna ska va:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mycket god mat och tårta har det blivit idag, precis som det ska:-)

      Radera
  2. Sluta skriv så jag lipar! ;)

    SvaraRadera
  3. Gud va fint! Ja de små liven är det bästa man har!! Hoppas hon haft en toppendag och nån gång kunde vi tussa ihop treåringarna och låta dem leka:-)? Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag låter som ett alldeles utmärkt förslag Sara! Jag är övertygad om att våra små damer skulle ha svinkul ihop! Kram Stina

      Radera
  4. stort grattis till liten Moa...inte bara för att hon fyller år
    utan även för att hon hade turen att få den bästa av mammor...KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad du är söt! Nu fick jag en liten tår i ögat. Tack Britt!! Kram Stina

      Radera
  5. Grattis till treåringen och tack för att du delar med dig. Så himla fint skrivet.

    SvaraRadera
  6. Kommentarer överflödiga *tårögd*

    SvaraRadera