Powered By Blogger

fredag 8 mars 2013

Bästa VAB-dagen

Moa verkade så gott som helt kry idag, men eftersom hon hade magbesvär igår var varken hon eller storasyster välkomna till dagis idag, pga smittorisken.

En heldag hemma kändes lite segt, så jag messade min kompis Johanna och frågade om dom ville ha fikabesök, och det ville dom gärna. Familjen Wahlqvist har nyligen flyttat ut på landet, och vi har inte varit där tidigare, men jädrar så mysigt det var. Kossor inpå knuten, stora öppna fält, björkallér och betande hästar -pittoreskt så det förslår! Som att kliva rakt in i Bullerbyn typ.

Johanna är ju värsta bullmamman så hon bjöd på grymt gott nybakat finfika. Kidsen röjde järnet och tyckte det var sanslöst spännande att få gå och hälsa på riktiga "mamma Mu" och hennes bebisar. Vi stannande även på lunch, för första gången i år satt vi ute i solen och käkade. Så nice! Barnen åt pannkakor och jag bjöds på kycklingpaj ala LCHF. Superskönt häng med fin vän och fyra söta och halvvilda döttrar.

På vägen hem åkte kidsen och jag förbi och Stenungsbageriet "Bostället" och köpte grymt surdegsbröd till helgen. Shit vilket mysigt ställe, droppa förbi där om ni är ute på roadtrip. Det finns även en cafédel där man kan avnjuta sin kardemummabulle eller semla och blicka ut över östgötaslätten.

Nu ska jag börja packa och dona. En helg på landet hägrar. Som jag längtat!







2 kommentarer:

  1. värdefullt med sådana bagerier verkligen...
    både gott o mysigt...

    SvaraRadera
  2. Det där bageriet åker jag förbi flera ggr i veckan- på väg t Motala va? Tack för tipset, nästa gång stannar jag! Ha en fin helg! Kram Sara

    SvaraRadera