Powered By Blogger

lördag 23 mars 2013

Blandad kompott

En skön lördag där vi bland annat har:

• gått en sväng på stan och njutit av vårsolen. Höjdpunkten var Lions fiskdamm på Stora Torget, som dagen till ära sköttes av morfar. Kottarna var mer än nöjda med sin "fångst".

• gjort en roadtrip till Motala, där vi gick på Loppis och fyndade allt möjligt nödvändigt och onödigt, fikade och besökte även lunchrestaurangen "Den gyllene måsen" (Mc Donken of course).

• Jag har kutat Hjulsbro och Ekholmen runt, medan Maja hängde med mormor och morfar. Lätta ben men ack så ömma knän. Asfalten sliter och både jag och knäna längtar ihjäl oss efter mjuka skogsstigar.

• Sett Mini rasa rakt in i soffbordet och ådra sig ett blåmärke i pannan modell större. Hon är tålig den där lilla donnan, hon var ledsen i max 2 minuter. Själv hade jag säkert snyftat i 3 timmar..

• Fixat hem filmen "En oväntad vänskap" som vi ska se när kottarna somnat. Patric jublar av glädje en över att jag tvingar honom att se ett fransk drama om två män. Not. Han har dock lovat att ge den en ärlig chans. Nu återstår det att se om rullen är så bra som alla säger. Jag tror stenhårt på den och laddar upp med ett berg näsdukar och en påse smågodis. Filmtajm!



1 kommentar:

  1. Såg den också, samma helg ;) Den var faktiskt lika fantastisk som alla sagt att den skulle vara. Gillade den skarpt!

    SvaraRadera