Powered By Blogger

tisdag 26 mars 2013

Storstan och VAB

Tjo ho, när minstingen väl piggnat till från sin sjukdom vaknar väl minsann storasyster med feber. Alltså seriöst: sjukdomar och bakterier jag är svintrött på att ni har blivit permanent inneboende på Skogsgatan. Ta ert pick och pack och flytta NU! Just sayin'.

Efter vissa överläggningar imorse beslutade vi att min käre sambo fick lov att vabba idag (tack älskling) och jag kunde bege mig till Stockholm för ett möte med Barnombudsmannen. Ett möte som för övrigt var riktigt bra och öppnade upp för stora samverkansmöjligheter. Bra och konstruktiva möten gör mig alltid riktigt glad! Mer sånt!

Estockholmo visade sig för övrigt från sin allra bästa sida med värmande vårsol, spegelblankt vatten och fågelkvitter. Jag tänkte i ungefär 1,5 minut att det nog är rätt nice att vara bosatt där och hade i min fantasi redan lagt handpenning på en 4:a på Strandvägen. Sen gick jag ner i tunnelbanan, trampade på hundbajs och blev yberstressad av alla miljarder människor som rusade omkring där och kom på att det nog inte är så himla nice ändå. Nu hemåt. Linköping äger!

6 kommentarer:

  1. Bortsett från t-centralen äger Stockholm. Finare stad får man leta efter:)

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Kul att hitta in till dig!
    Stockholm är ju väldigt vackert men jag skulle aldrig vilja bo där, särskilt inte med barn.

    Ja, de där jädrans basilluskerna. Vår lille kille var hängig i dag, får se hur det är med honom i morgon.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar Stockholm som en stad att besöka. Skulle aldrig någonsin vilja lägga min tid och energi på tunnelbanor och stress. Jag får ju allergichock varje gång jag tvingas ta bussen. Så jag håller med dig Linköping äger!

    SvaraRadera
  4. Bortsett från avgifter och buller, så har de många underbara fina fik, och det slår mkt..

    SvaraRadera
  5. Ja, Sthlm slår det mesta. Och att bo där med barnen är finfint med allt utbud som finns runtomkring. Saknar't som man säger på östgötska:)

    SvaraRadera
  6. Jag har bott 6 år i Stockholm och håller med om att staden är grym på alla sätt men att bo därmed familj och barn- nej tack! Dessutom avskyr även jag allt vad lokaltrafik heter. Jag är så glad att jag träffade min kära man som lockade mig tillbaka till linköping!

    SvaraRadera