Powered By Blogger

onsdag 6 mars 2013

Tågskvaller

Nu har jag suttit i en dryg timme och lyssnat på två kvinnor som tokskvallrar om sin arbetsplats. Det skvallras högt och ljudligt så att hela kupén får ta del av deras stories, oavsett om man vill eller ej. Det utlämnas inga detaljer, utan jag (och resten av kupén) vet numera att Göran på ekonomiavdelningen hoppade i säng med Anette från repan på senaste julfesten, Lasse på administration har tydligen fortfarande alkoholproblem och Linda "hon med dom stora tuttarna" flirtar hej-vilt och exponerar sin urringning för chefen, troligtvis för att få mer i lönekuvertet. Det är nästan så att jag hoppas på att deras chef sitter i kupén utan att de har märkt det. Det skulle kunna ge en spännande twist till denna föreställning.

Näe, just nu vill jag hemskt gärna vara framme i Linköping alternativt hitta mina I-phonehörlurar i botten på min handväska. Segdragen historia det här! Men möter idag var svinbra, alltid nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar