Powered By Blogger

tisdag 5 mars 2013

En riktig tisdag

Tisdag idag alltså. Tja, tisdagar har aldrig varit nån större favoritdag för mig, det är liksom långt till helgen, men det är ändå inte början på veckan så att den känns ny och fräsch. Nej, tisdagar är mest bara någon form av transportsträcka. Gud så upplyftande det lät...

Denna tisdag har hur som helst gått svinfort. Arbetsdagen var över innan den ens hann börja. Typ. Möten, möten och åter möten. Jag kastade mig iväg efter jobbet och hämtade två härligt leriga och sandiga barn på dagis, åhhhh denna årstid av lera och vattenpölar är ju för underbar, jag gör inte mycket annat än tvättar galonbyxor, overaller och letar efter borttappade galonvantar. #bitter småbarnsmor:-)

Efter dagis kastade vi oss iväg till Patrics jobb, där Maja fick stanna och jobba som praktikant i nån timme, medan jag och mini åkte och storhandlade. Halleluja, jag älskar att storhandla med en trött och sandmarinerad unge som går bananas bland hyllorna. Det var galet nära att vi kom hem med två askar messmör (BLÄ), ett kilo lammfärs (ehhhh, vad lagar man av det) och ett paket kardemummaskorpor (äter nån som är yngre än 85 år det?) Hon är snabb som en vessla när det kommer till att smuggla ner saker i kundvagnen den där ungen.

Lagat middag, badat barn, slängt ett getöga på Teletubbies, sanerat ett kök, nattat barn, tvättat, lagt fram kläder tills imorgon, packat jobbväskan och putsat skor. Jo, jo det är är flärd och glamour på Skogsgatan ska ni veta! Särskilt på tisdagar.

Nu ska jag fira med ett glas cola, sen är det dags att krypa till kojs. Klockan ringer i ottan och jag ska ta tåget mot nya spännande mål. See ya tomorrow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar