Powered By Blogger

tisdag 19 mars 2013

Missöde med tårta

Precis hemkomna från dagis springer Maja in i köket och sliter upp kylskåpsdörren med ett BRAK. Jag står i hallen och klär av Moa ytterkläderna och fattar inte alls vad som händer.

När jag kommer in i köket möts jag av ett styck ledset barn och en styck kraschad tårta. Maja var så himla stolt över att hon och pappa fixat en superfin hjärtformad tårta på morgonen och ville visa upp den för mig. Den där underbara lilla skapelsen med tjock vaniljkräm, fluffig grädde och stora jordgubbar, som hon var så stolt över, transformerades på en sekund till en oformlig hög och ligger alltså bland katthår, pärlor och gamla cornflakes på vårt köksgolv. Halleluja. Det var således bara att ringa gästerna och be dom köpa med sig en tårta. Är man inte stressad så kan man ju alltid bli.

Mormor och morfar kom med mängder av paket (och en tårta) och födelsedagsbarnet var i himlen. Bästa presenten var nog en röd doktorsväska i trä som var fylld med bland annat sprutor, pillerburkar och stetoskop. Det där med sjukdomar finner mina barn ytterst spännande. Undrar just om dom kommer bli lika hypokondriska som jag:-)

Den nyblivna treåringen sussar nu gott och så gör även jag snart. Imorgon bär det av till Stockholm på tjänsteresa. Snökaoset gör det hela liiiiiiiite mer spännande. Not.



3 kommentarer:

  1. stackars Maja flickan...som var så stolt
    men det ordnade sig ju...fina flickor du har
    och mormor och morfar som varit på 3 års kalas i dag....alltid kul när dom små fyller..
    Lycka till med Stockholm Stina....
    och HEJ mormor o morfar....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mormor och morfar hälsar tillbaka!! Ja, det var allt lite synd om Maja, hon blev SÅ förtvivlad över tårtan... Det blir inte alltid som man tänkt sig:-)

      Radera
  2. Vad synd på fina tårtan. Men det verkar ju ha blivit en bra födelsedag ändå. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera