Powered By Blogger

tisdag 5 mars 2013

Mot gnällbältet

Jag rullar så sakteliga mot Örebro för jobb och möten på regionkontoret där. Tåget som jag hoppade på i Mjölby har tydligen namnet Larz-Krizters, och det känns ju tryggt och stabilt..

Örebro, denna gnällbältesstad, får mig alltid att vandra på "the memory lane", eftersom jag bodde där under 1,5 års tid när jag pluggade på Örebro Universitet och idrottshögskolan. Jäklar vilka roliga år det var, mycket fest, mycket träning och sjukt roliga kursare. Det är ju långt ifrån alla universitetsutbildningar där man tentar och får högskolepoäng i utförsåkning, friluftsliv och tai-chi. Mina fyra år på universitet i Lund var betydligt mer traditionella, dvs. vetenskapliga, akademiska och med ångestfyllda tentor i en sal som rymde 200 nervösa studenter.

Nej hej, jag ska undersöka om det går att hitta kaffe på Larz-Krizters-tåget, tröttkoman är nära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar