Powered By Blogger

lördag 2 mars 2013

Kött och tunga ben

Medan mini var på sitt kalas passade Maja och jag på att dra ut till Ikano och uträtta massa ärenden. Maja fick fixa frippan, vi käkade korv på Ikea, shoppade hopprep, vattenfärger och böcker och la en halv förmögenhet på Apoteket. Ikano är ju inget favoritplace, men man får onekligen rätt mycket uträttat om man är effektiv, eftersom hela rasket ligger under ett och samma tak.

Barnens farfar har kommit hit på besök och medan karlarna fixade middag passade jag på att åka en snabb sväng till jobbet och drog även ut och kutade ett varv. Benen var tunga, motvinden helt galen och mörkret kompakt. Känslan efteråt är ju dock alltid lika skön och även om det är tungt när man håller på så ångrar man ju väldigt sällan en löprunda!

Jag har precis moffat i mig en grymt god middag bestående av en maffig Black Angus entrecote med vitlökssmör och ugnsbakade rotsaker och befinner mig i total paltkoma. Nu blir det häng i soffan och ett getöga på "Skyfall". Jag gillar verkligen Daniel Craig som Bond, men med tanke på hur mycket minus jag ligger på sömnkontot lär jag somna innan han har dragit i sig sin första martini...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar