Powered By Blogger

torsdag 7 mars 2013

Det blir inte alltid som man tänkt sig..

Jag hade en ambition om att hinna beta av massor på jobbet idag. Min "att-göra-lista" var imponerande lång och jag såg fram emot att genomföra och stryka, men säg den plan som håller.. Klockan 10.00 ringer dom från dagis och meddelar att Mini har magsmärtor, diarré och är såklart allmänt påverkad av detta. Hon är sällan en drama-Queen när det kommer till smärta, så klagar hon på att det gör ont så gör det alldeles säkert det.

Patric drog i ilfart och hämtade hem båda tjejerna och jag fick jobba fram till strax efter lunch. Just nu verkar Moa rätt okej och sitter nöjd och kollar på "Barbie firar jul" och mumsar Hello Kitty-glass. Jag håller tummen för att det var nån tillfällig historia och att vi andra klarar oss, men man vet aldrig.

Inget ont som inte för nåt gott med sig. Patric hann göra värsta storkoket med pannbiff och köttfärssås och själv har jag storslagna planer på att ta tag i tvättberget och rensa garderober. Well, jag måste nog kolla färdigt på Barbie-filmen först, eller kanske jobba lite. Att-göra-listan är ju fortfarande oroväckande lång..

1 kommentar:

  1. Funkar de och baka och göra sådant hemma bestyr?
    Alltid något som piggar upp:)

    SvaraRadera