Powered By Blogger

lördag 18 oktober 2014

Turisto

Jag är på en välbehövlig rehab från allt vad internet heter, och detta innebär ju även att bloggen blir lidande. Men hav förtröstan gott folk, så fort jag touchar svensk mark kommer ordningen vara återställd. 

Och hur är London då? Jo tack, underbart. Att det alltid regnar i London är ett fet skröna, vi har iallafall fått uppleva sol och uppåt 20 grader dom här två dagarna. Sommar typ. Vinterjacka -felval typ. 

Och vad har vi då hittat på här i storstan? Vi har ätit och fikat massor, fantastiska tapas på PIX, Italiensk mat i Covent Garden (satt utomhus klockan 20.30, sommar som sagt...) och fikat på ett antal trevliga ställen. Helt klart en orgie i snabba kolhydrater. Sånt mår kroppen bra av ibland! 


I övrigt har vi varit på musikalen Mamma Mia -och jag kände mig sjukt stolt över att vara svensk. Hallå, jag känner ju nästan Björn och Benny. Svinbra musikal för övrigt. Vi har svischat runt på dubbeldäckare och flodbåt på Themsen, promenerat och shoppat loss hårt på Oxford- och Regent Street, men även legat på hotellsängen och ätit snacks och zappat runt bland svinkonstiga brittiska tv-shower. Njutit av ledig tid och grymt sällskap. Min kära mamma är nämligen en klockren reskamrat, positiv, uthållig som få (vem som helst skulle kunna få ett psykbryt inne på Primark men inte hon), snarkfri och ytterst generös! Lucky, lucky me. 











2 kommentarer:

  1. åh så härligt det låter!! Kul!!
    Här är det också SOL och ingen lera och på simhallen var duschen fräsch utan hårstrån och plåster.
    Hehe. Eller var det bara min avundsjuka som talade? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Inga hårstrån i duschen i simhallen??? Köp en trisslott yllet:-)

      Radera