Powered By Blogger

söndag 19 oktober 2014

Home sweet home

Sverige igen då! Oslagbart att få snusa på familjen, i övrigt hade jag gärna stannat ett par dagar till i den ybersköna storstaden. 

Några konklusioner från denna trip;

• Bästa stadsdelen: Covent Garden. Bilfritt, bra shopping, fantastiska restauranger och perfekt för att strosa alternativt sitta på cafe med en kopp kaffe och spana in folklivet. Onekligen lite mer rörelse än i Linköping. Onekligen mycket mer rörelse än på Skogsgatan. 



• Mest otippade: Brandlarmet som gick på hotellet tidig lördagmorgon. Vi hade som tur var hunnit ur duschen och var halvklädda, men i lobbyn stod det ett gäng människor i pyjamas och morgonrock och med håret på ända. Dock ingen brand, utan mer troligt någon som bränt toasten eller tagit sig ett morgonbloss i sängen .. 



• Härligaste: Vädret. 18-20 grader och ljumma vindar. Vi har ätit alla måltider utomhus, bortsett från frullen. Är det detta som kallas brittsommar måntro? 



• Godaste käket: Tapas på PIX. Om ni åker till London, gå dit! Man plockar mat från deras bardisk och i varje rätt sitter en kort eller lång pinne. När du är mätt och belåten räknar personalen ihop antalet pinnar på bordet och så betalar man utifrån det. Grymt koncept. Grym mat. Prisvärt. Mysigt. Trevligt personal. Och så vidare.... Gå dit typ. Men boka bord, stället är omåttligt poppis. 



•  Bästa shoppingen: Kan inte välja, men jag är galet förtjust i mina nya boots från Clarks. Gillar dock även tröjorna (särskilt den grå hoodien från J&S sports), kjolen, klänningen, nattlinnet, underkläderna och dom andra grejerna. Sen köpte vi ju förstås presenter till barn och man som uppskattas mycket! Och jag uppskattar att Ryan-air blivit lite mer generös med bagaget. 



• Mest klaustrofobiskt: Londons tunnelbana i rusningstrafik. Herregud. Jag stod med näsan upptryckt i en äldre mans svettiga armhåla och hade en annan, något yngre, mans vitlöksstinkande andedräkt i nacken. Jag fick tänka på porlande vattenfall och saftigt grönt gräs för att inte börja hulka. 

• Bästa sällskapet: Såklart världens bästa mamma. Vi har himla kul ihop hon och jag. Vi är ett liksom bra team. Lite som Bamse och Lilleskutt, Thelma och Louise eller möjligen Björn och Benny. 



Jag kommer leva länge på dom här dagarna. Det är ju så jädra lyxigt att slippa sandiga galonbyxor, frukosttjat och ringade jobbtelefoner ett par dagar. Och att få sakna och längta efter dom där hemma är också en himla skön känsla! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar