Powered By Blogger

fredag 24 oktober 2014

En vanlig fredag. Typ.

Dagens fys-mys: 
Morgonpass klockan 06.30 med mina kära kollegor. Som traditionen bjuder. Eftersom min ryska dammlunga ihärdigt biter sig fast tog jag det hyfsat lugnt. Jag skrek desto mer på dom andra. Och hostade lite däremellan. Övriga deltagare maskade inte, vilket ni kan se bevis för på bilden nedan.


Dagens fika-chock:
Fredagsfika ala Helena. Hon är så sjuuukt ambitiös denna kvinna. Hembakt gånger tre: frallor, morotskaka och rawfood-bollar. Snacka om att lägga ribban högt. Den stackare som har fikat nästa vecka får väl bjuda in Leila Lindholm som bakar cupcakes live och en belgisk chokladmästare för att nå upp till samma nivå. Glöm att du kan komma med en burk torra mandelkubb. 


Dagens "lägga-pannan-i-djupa-veck": jag försöker analysera kryptiska excelfiler och statistik från huvudkontoret. Kolla fokuset. Man skulle kunna smälla av ett skarpladdat vapen bredvid mitt öra och jag skulle fortfarande se lika koncentrerad ut. Det där med siffror och tabeller. Vad är det för fel med att använda bokstäver?  


Dagens bästa: 
Det annalkande fredagsmyset med min familj. Ostbågskladdiga pussar, ett glas rödvin, mysbyxor och ledig tid. Tillsammans med dom jag älskar mest. Slår det mesta. För att inte säga allt. Tillsammans är bäst. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar