Powered By Blogger

tisdag 14 oktober 2014

Appar och karma

Dagens värsta: 
fetto-spindeln som låg och kämpade för sitt liv i badkaret imorse. Och nej, jag räddade honom inte utan spolade ner det lilla livet i avloppet. Hoppas inte att detta tilltag har registreras på något karma-konto. 

Dagens konstigaste: 
jag trodde att jag blev serverad lasagne på det lokala lunchhaket. Det visade sig vara tomatgratinerad kolja. Det tog ett par tuggor innan hjärnan kopplade om från mjuka pastaplattor till snustorr firre. Jag föredrar onekligen lasagne. 

Dagens ljug: 
när barnen ville åka till lekparken på vägen hem från dagis lät jag meddela att det tyvärr inte var genomförbart, eftersom en schäfer med diarré besudlat lekplatsen och att den behövde saneras. Dom köpte det rakt av. Hoppas att detta ljug inte skrivs upp på ovan nämnda karma-konto. 

Dagens upptäckt: 
jag har kollegor som ALDRIG köpt en app. Aldrig någonsin alltså. Jag är i chock. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar