Powered By Blogger

onsdag 8 oktober 2014

I mitt huvud

"Yllet" presenterade "10 saker hon tänker på just nu" på sin oerhört underhållande blogg igår och jag blev sugen på att göra detsamma. 

Håll till godo; i huvudet på Stina Sjödin right now:

1. Hur jag ska bota min envetna huvudvärk. Hittills idag har jag testat treo*2, cola, kaffe, hård träning och massage. Med halvbra resultat. 

2. Hur jävla rörig kan en hemsida vara egentligen? Kolla in Ryanairs sida och ni förstår min poäng. 

3. Varför "strumpsyndromet" har smittat av sig på vantarna i vårt hus. Jag har hittat ungefär 52 udda finger- och tumvantar åt barnen och alldeles får få par. Irriterande. Så in i h-vt. 

4. Min käre sambos uppfattning om pengar. Jag skulle messa honom och berätta att jag hittat en solresa för hela familjen för 17 500 -all inclusive förvisso, men råkade skriva 175 000. Fick till svar: "det var kanske lite väl saftigt." Lite??? 

5. Hur många mil man kan köra med bensinlampan lysande. Jag hatar att tanka. Men hatar troligtvis soppatorsk ännu mer. Just nu lever jag on the edge.  

6. Hur härliga mina kunder var på passet ikväll och hur himla tacksam jag är över att ha världens bästa extraknäck. Och tack kroppen för att du pallar. Verkligen tack. 

7. Hur det bara kan vara onsdag idag. Jag är helt inställd på torsdag. 

8. Om man ska växla pengar för trippen till London nästa vecka. Eller är det pensionärsvarning på den?

9. Hur god 80-talsklassikern gratinerad kassler med ananas är. Fick det till middag ikväll, dock en uppdaterad variant med mozarella och färsk ananas. Smakade ändå barndom. 

10. Hur jag ska få två övertända barn att vilja gå och lägga sig. Hot eller mutor? Det är den ständiga frågan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar