Powered By Blogger

lördag 4 oktober 2014

Barnens dag

Med en sambo som befinner sig mitt uppe i en ombyggnation av gym toppat med årets mest aktiva jaktperiod får kottarna och jag roa oss på egen hand. Idag fick barnen önska vad vi skulle hitta på och följande har hittills hunnits med: 

• Sparkcykling och lekparkshäng i Trädgårdsföreningen. Avrundades med fikadate på Belvederen med Helena. Speed-fika. Barn fikar inte gärna så mycket längre än vad det tar att trycka i sig en chokladboll. Sitta och småsnacka i flera timmar över en kopp kaffe? Glöm det. Men det var mysigt så länge det varade. 



Efter uteleken framfördes tunga önskemål om Busfabriken. Denna gudsförgätna plats på jorden. Men, jag har lyckats undvika att åka dit rätt länge nu, så det var bara att bita ihop och betala 160 spänn för veckans värsta migrän. 

Jag sitter just nu med en kopp kaffe och övervakar mina små som klättrar upp och ner för en plastvulkan. Ännu mer underhållande är det dock att kolla på  ungar som stortjuter för att dom: 

1. inte får köpa sockervadd/slush/glass/läsk eller godis.

2. är vettskrämda för den dansande Busfabrikselefanten och skriker i ren ångest. 

3. vägrar åka hem (man ser föräldrarnas panik i blicken, "jag skjuter snart den där j-a elefanten i huvudet om vi inte åker hem NU"). 

Jo. Jo. Det glamorösa livet som småbarnsförälder. En lördageftermiddag med sockerhöga barn och en ljudnivå som slår den värsta hårdrockskonsert. Vad gör man inte för att barnen ska vara lyckliga? Typ allt. 
 


1 kommentar: