Powered By Blogger

söndag 19 oktober 2014

Att sälja en säng...

Igår slängde jag ut barnens juniorsängar på Bloppis. Typ Blocket fast på Facebook. Det är två riktigt fina sängar, som väl kostade runt 1500 spänn styck i inköp. Jag la ut dom för 500 kr styck,  inklusive fräscha madrasser. Rätt billigt tycker jag själv. 

Efter fem minuter får jag ett meddelande från en man som skriver. "Köper den ena sängen för 200 kr, ok?". Jag svarar att jag vill ha minst 400 kr om det ska vara aktuellt att sälja (viss prutmån tycker jag ändå det ska finnas när man handlar begagnat). Och då får jag till svar "trist med folk som inte vill göra snabba och smidiga affärer". Ehhhh. Exakt. KÖP NÅN ANNAN SÄNG DÅ!!!! 

Och käre spekulant: det är inte så att min familjs ekonomi står och faller med om dessa sängar blir sålda eller ej. Jag tvingas liksom inte ge mina barn utgången mjölk och torrt bröd på grund av att jag inte accepterar ditt skambud. Jezusssss Christ. 

2 kommentarer:

  1. En del är så jävla fräcka på bloppis. Jag vägrar sänka mina priser där eftersom de ju redan är så billiga! Puckon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Och vissa är sjukt omständliga. Det ska tas mått och det ska köpas sängar utan madrass till annat pris och jadda, jadda. Läs annonsen, det är det jag säljer. Ska det vara så svårt att fatta?!?!

      Radera