Powered By Blogger

fredag 10 oktober 2014

Tacofiesta

Men gud vilken himla trevlig fredagkväll det här blev då! Jag plockade upp barn på förskolan, hämtade syrran i Hejdegården och styrde kosan mot Tannefors hembageri. Moa åt sina sedvanliga korintkakor och vi andra valde lite lyxigare fika. Bästa tantfiket i stan. Utan konkurrens. 

Efter fikat åkte vi till Hjulsbro på middag hos mina kära päron. Pappa hade styrt upp tacobuffe deluxe och det fanns förstås även ostbollar, godis och läsk -fredagsmåsten. Kottarna kollade på Amigo och röjde järnet med syrrans hund och vi vuxna spelade sällskapsspel. Ett för mig helt nytt spel som heter "Loveletters" som tydligen är väldigt populärt. 

Detta är ett strategispel där det gäller att vara analytisk, klartänkt och smart -inte mina främsta egenskaper, särskilt inte en fredagkväll. Koman är ju liksom ett faktum. Men, trevligt var det och helt lovely att låta helgen inledas med familjehäng. Och for the record, jag vann faktiskt två omgångar av spelet, även om det bara var ren flax. 

Barnen sover, Patric sitter gömd i nån skog utanför Vetlanda och jag har laddat upp med cola och "Bonde söker fru" på TV 4-play. Jag hyllar helg och ledighet och kommer troligtvis sova innan den första bonden hånglat upp valfri lycksökerska. Vara vaken längre än till 22.00 en fredag. Why? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar