Powered By Blogger

fredag 3 oktober 2014

Kaffe på maten och morgondate

Inatt har jag sovit väldigt nära mitt yngsta barn. Typ med hennes huvud i min armhåla. Hur jag än försökte flytta, både på mig och henne, så tog det mindre än 20 sekunder innan det lilla livet låg klistrad som ett plåster mot min svettiga hud igen.

Halvrisig sömn på grund av detta, men jag vägrar klaga. Det är tveklöst något av det bästa som finns att känna mina barns hjärtslag och andedräkter nära nära. Och om tio år, när dessa små donnor är pubertala tonåringar, får man troligtvis vara glad om dom ger morsan en kram. Så, risig nattsömn till trots, jag njuter av närheten. 

Klockan ringde 06.00 och 06.30 kickade jag igång ett morgonpass på gymet med tre kollegor. Det blev TRX-övningar blandat med kondition. Svettigt. Och så himla kul att få träna ihop med dom där galningarna. Vi kan ju liksom härja rätt fritt, helt plötsligt är det nån som skriker "oaah oaah, det är FREDAG". På ett vanligt pass hade troligtvis andra deltagare höjt på ögonbrynet om någon brast ut i glädjetjut över att helgen närmar sig. Love it! 


Dagens skönaste stund fångades vid "kaffet på maten" som dracks i solen på en bänk utanför jobbet. Oktober? Det kändes mer som början av juni... Rakt igenom underbart. 


Nu laddar jag för fredagsmys med mina småttingar. Cola och osthjärtan är beställt. Jag kan lätt offra mig på det! Trevlig helg gott folk! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar