Powered By Blogger

onsdag 22 oktober 2014

Good news

Jag har jädrigt svårt för folk som talar i gåtor på sociala medier. Ni känner säkert  igen typen, dom gör en statusuppdatering som säger allt och ingenting typ "varför just jag? #sorgsen eller kanske "jag har kommit fram till svaret" #klok och stark. 

Jag förstår inte riktigt grejen. Vad vill man uppnå? 72 kommentarer där folk skriver: "vad det än är styrkekram (hate that word) från mig gumman". För om jag ska generalisera är det ofta tjejer/kvinnor som står för mystiken på Facebook. 

Och nu ska jag vara lika god kålsupare som de personer jag precis har uttalat mig i negativa ordalag om. Jag ska tala i gåtor. Idag fick jag nämligen ett telefonsamtal som gjorde mig glad. Upprymd. Och förväntansfull. Och lite nervös. Förändringens vindar blåser i mitt flygiga hår och jag försöker klura ut vad jag vill och känner. Gud så luddigt och ointressant för er kära bloggvänner, men jag lovar att tala ur skägget när allt har blivit mer tydligt och verkligt. Och vill ni skicka en styrkekram så länge är jag inte den som tackar nej:-)

I övrigt har jag hunnit trampa runt Stångån med världens bästa syster. En terapeutisk promenad. Oslagbart att ha en syster som är psykolog och klok som en bok. Man slipper liksom grejen med att chasha 900 spänn i timmen för att få råd. Syrran nöjer sig ofta med en cola zero a' 10 spänn på Närlivs. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar