Powered By Blogger

tisdag 28 oktober 2014

Bästa pepplåten

Den här låten alltså, den är pepp i ordets rätta bemärkelse. Den förvandlar vilken dammsugning, toalettstädning eller seg bilresa som helst till värsta festen, jag lovar! Försök stå still om du kan. Jag älskar beatet och att få känna mig lite gangsta. 

Det är ju extra kul när jag sitter och är "gangsta-Stina" i bilen på väg hem från jobbet, dvs sjunger för allt vad stämbandet håller och vevar med armarna som om jag vore Puff Daddy himself. När jag kollar upp vid ett rödljus så inser jag att det sitter ett pensionärspar i bilen bredvid och stirrar på mig som om jag vore en eftersökt patient från en sluten psykiatrisk avdelning. Det var skräck i blicken på tanten. 

Jag hade kunnat betala en slant för att få överhöra deras diskussion "men Gösta tycker du inte att vi borde ringa polisen ändå, den där kvinnan är ju i behov av vård". 

Ha, ha! Jag bjuder på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar