Powered By Blogger

måndag 13 oktober 2014

Brittsommar

22 grader i London på fredag! Tjoho, det doftar afternoon tea eller ett glas vitt på nån trevlig uteservering. Och kanske att man kan lämna halsduk och handskar hemma? Det går ju alltid att shoppa om det kommer nåt hastigt väderomslag. 


För övrigt stuffade kidsen och jag till nedanstående dänga när vi fixade iordning oss imorse. Jag drömde mig bort några sekunder och kände mig lite som en 24-årig Jamaicansk kvinna med böljande hår och svinsnygg bikini på nån exotiska playa. Ända tills fyraåringen kläckte, "du dansar konstigt mamma, sluta". Ok. Jag är 36 år, höstblek, iklädd lammullströja och lite för trånga jeans och ska åka till mitt statliga verk. Kaboooom. Verkligheten träffade mig rakt i ansiktet. Måndag dessutom. Hårt liv. 


2 kommentarer:

  1. Den dansas det till på mitt zumba-pass. Kom dit - där klagar inget på konstig dans! 😉

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Definitivt en anledning till att komma! När kör du nästa pass Elin?

    SvaraRadera