Powered By Blogger

måndag 20 oktober 2014

Nacken

Min nacke alltså. Den spökar till och från, och den senaste veckan har den stört mig rätt rejält. Det värsta är inte nacken i sig, utan huvudvärken den drar med sig. Jag har drogat ner mig på diverse tabletter (ja, alltså sånt som säljs på svenska och engelska apotek. Jag har INTE köpt piller av nån skum man med falskskyltad Merca..) och det har funkat rätt hyfsat, men det där med att trilla piller känns inte som en hållbar lösning i längden. 

Så idag har jag endast ätit en styck Ipren till frukost och istället lagt fokus på stretch, massage och värme. Det intressanta är att varje gång jag vrider nacken åt höger knäpper den till lite käckt, det är liksom bara en tidsfråga innan jag kan spela "Till Paris" på spänd nackmuskelatur. Kan vara värt att söka till "Talang" med denna unika förmåga. 

Well. Jag har precis avslutat lite rehab-yoga. Jag satt på ett fårskinn i lotusställning och försökte koppla av medan ungarna hade fullt vattenkrig i badrummet -gallskrik och illvrål. Perfekt yoga-ackompanjemang, ytterst  avkopplande. Nacken var spänd som en fiolsträng. 

Nä. Nu lägger jag ner rehaben för idag och kör på en påse cashewnötter och "Dicte" istället. Det kan nog ha en helande effekt det med.  



3 kommentarer: