Powered By Blogger

måndag 19 november 2012

VAB

Jaha, vi startar upp veckan med lite VAB igen då.. Jag hann jobba i hela 2,5 timme innan det var dags att byta jobb och möten mot Astrid Lindgren-filmer, rostade mackor och snoriga näsor...

Vi har intagit soffan, kidsen kollar på Saltkråkan och själv läser jag senaste numret av Mama. Jag borde verkligen städa garderober, märka kläder, leta efter adventsljusstakar och frosta av frysen. Orka. Nej ni, på sin höjd kommer jag sätta på lite kaffe och baka en äppelpaj.




6 kommentarer:

  1. Vad kör du för recept på äppelkakan?
    Härligt gott en måndags kväll ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag kör alltid äppelpaj på fri hand, så jag har tyvärr inget bra recept att dela med mig av. Men typ så här, alltid goda äpplen (från trädgården när det är säsong), sen en smuldeg gjord på riktigt smör, lite mjöl, havregryn, lite socker, kanel och kanske lite hackade hasselnötter. Dagens paj blev riktigt god!

      Radera
    2. Låter enkelt!

      Här är en enkel grej med lite julkänsla...
      Sätt på ugnen 200 c
      Skala äpplena ,skiva mellantunt
      Smörj en pajform, fördela äpplena i pajformen.
      Skiva pepparkaksdegen jämnt med en osthyvel över äpplena.
      Klicka över smör, in i ugnen ca 15-20 min. Den ska bli gyllenbrun ej bränd.
      Servera med äkta vaniljglass
      SUPERGOTT

      Radera
    3. Gud vad mumsigt! Det måste jag prova! Tack för tipset!

      Radera
  2. Ibland måste man få strunta i "måsten" och njuta lite av stunden, även en VABdag

    SvaraRadera