Powered By Blogger

måndag 26 november 2012

Kläder och sånt..

Alltså, det där med kläder är svårt. Mycket svårt. Jag är absolut inget modelejon, tycker väl att det är hyfsat kul att shoppa kläder och vill ju se hel och ren ut, men jag är definitivt inte den som dreglar över modemagasin och drömmer heta drömmar om svinballa outfits. Jag trivs helt klart bäst i ett par schyssta jeans, nån snygg topp och ett par sneakers. Tänk långpromenad en solig septemberdag så har ni min favvo-outfit. Sportigt och förmodligen lite tråkigt.

Nu är det ju så att jag har ett jobb som ofta kräver att jag är lite mer stylish än jeans och gympadojor, och jag har tvingats lära mig att använda såväl strumpbyxor som blus och klackar, men jag drar gränsen nånstans vid kavaj. Svinsnyggt på andra, men själv får jag känslan av att leka banktjänsteman så fort jag får på mig en kavaj. Jag känner mig helt enkelt utklädd..

Anyway. Jag har varit på jakt efter en jobbjacka som ser lite hyfsad ut, dvs goretex (som jag älskar) går bort. Tänk istället kappa. Tänk kappa som man inte blir för mycket tant i. I helgen sprang jag på denna lilla godbit, klassiskt snitt, klassiskt svart, klassiskt dubbelknäppt, och som kronan på verket en stor mysig krage som värmer halsen gött. Jag hoppas och tror att jag och kappan kommer trivas ihop. Jag måste dock tillstå att jag känner mig lite som en minitant när jag trippar iväg i kappa, skinnhandskar och strumpbyxor. Men vid en ålder av 34 och ett halvt är det kanske ok att vara lite "pre-tantish"?!


4 kommentarer:

  1. Dösnyggt!! Själv har jag pärlörhängen till en motsvarande outfit haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Sara! Kolla noga, är det inte ett litet pärlörhänge som kikar fram bakom det ostylade håret. Jo då, jag prickade in den också:-) Kram på dig!

      Radera
  2. Du ser helt fab ut vännen! Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finaste vännen! Saknar dig, måste ses snart!! Kram

      Radera