Powered By Blogger

torsdag 29 november 2012

Sjukdom och mohair

Moa sov svindåligt inatt, hon var ledsen och orolig, och mycket riktigt hade hon feber imorse. Min käre sambo fick ta VAB, och jag kunde således bege mig, som planerat, till Norrköping för möte på huvudkontoret.

Dagen till ära hade jag på mig min nya fina tröja i ljusgrå mohair. Varm, gosig och SJUKT irriterande. Denna tröja släpper nämligen ifrån sig pyttesmå luddiga grejer som sugs in i näsan och kliar så att man håller på att dö. Hela mötet satt jag och gned min näsa som om jag hade världens ticks. Ganska irriterande, tur att tröjan åtminstone är snygg. Mohair är dock inte mitt nya favoritmaterial.

Nu ska vi smygstarta julpyntandet. Det tar ju ofta ett par dagar innan man har hittat alla stakar, förlängningssladdar och stjärnor, sen ska man ju gärna få bråten att lysa också. Wish me luck. Men det ska iallafall bli mysigt med lite extra ljus i alla fönster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar