Powered By Blogger

onsdag 28 november 2012

Julgran och hemmaträning

Inatt var jag på konsert med Swedish House Mafia. Högst ofrivilligt och oplanerat. Mina rumsgrannar hade nämligen den goda smaken att bjuda på en konsert rakt igenom väggen. Herre Gud, så bra när man ska kliva upp klockan 06.00 och sitta och vara skärpt på möten hela dagen. Inget hotellhyfs alls:-( Jag är dock lycklig och väldigt överraskad över att jag tog mig hem från Stockholm utan bekymmer, snö brukar ju nämligen innebära värsta chocken för SJ, och därmed även tågkaos -men inte idag. Hurra!

Ja, och lite träning har även hunnits med ikväll. Dagar som denna, när snöblasket ligger i drivor, måste jag till tillstå att jag är jädrigt tacksam över vårt löpband. Ikväll körde jag ett intervallpass, med ett gäng 90 sekunders intervaller, och fy bövelen så trött jag blev. Hemmaträning kan minsann vara effektiv!

Vi har dessutom hunnit sätta sprätt på lite kulor på Biltema och Rusta ikväll. Inga favoritbutiker direkt, men vi hittade lite fina julsaker och ett nytt hallgolv. Det är ju kanske inte varje dag man impulsköper ett golv. Idag gjordes det dock. Lite otippat.

Barnen hittade även den julgran de önskar ska pryda vårt hem i jul. Det fälldes kommentarer som "åh så vacker" och "den är underbar mamma". Men ALDRIG att det släpps in en neonrosa gran i vårt hem. Sorry kids.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar