Powered By Blogger

måndag 12 november 2012

Ryanair och randigt

Att resa med Ryan-Air är ju ofta riktigt snällt mot plånboken, har man flax kan man komma iväg till London, Paris eller Berlin för några futtiga hundralappar. Jag tycker dessutom att det är en stor bonus att det bara tar en timme att köra upp till Skavsta och det är grymt skönt att slippa kuska hela vägen till Arlanda när man vill ut i världen.

Självklart finns det även vissa minus med detta flygbolag. Det som stör mig mest är nog ändå deras extremt hårda restriktioner när det kommer till bagage. Max 10 kg i ETT bagage, du blir typ straffad med spöstraff och offentlig förnedring om du inte har förstått att en pytteliten handväska med plats enbart för pass och plånbok också är ett bagage som räknas.. Jag kan väl lugnt säga att det utspelade sig en del rätt komiska och stressiga situationer igår när folk försökte pressa både det ena och andra i sina väskor innan ombordstigning. Jag själv inkluderad...

Eftersom utrymmet i väskan var begränsat, och jag inte hade lust att betala för nån övervikt, har jag inte shoppat några stora och skrymmande saker på London-trippen. Jag var sjukt sugen på ett par ljusbruna stövlar i skinn, men besinnande mig i sista stund. Fina underkläder, några tröjor, lite smink, skinnhandskar, leksaker och kläder åt barnen samt en ny pashmina-sjal fick dock flytta hem till mig. Eftersom jag är galet förtjust i randigt (och egentligen redan har alldeles för många randiga tröjor) är nog denna min nya favorit. I mjukaste kashmir kommer den att hålla mig varm och fresh i vinter:-)


5 kommentarer:

  1. STINA ....undrar om du vet hur svårt det är att kommentera din blogg....helt hopplöst att kunna läsa kontroll siffror och bokstäver....har precis försökt TRETTON gånger innan jag lyckades...kan du möjligen fixa litet tydligare bokstäver...jag sitter här med förstoringsglas och blir bara argare och argare...usch och fy så grinig jag lät nu då...inte meningen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gud vad bra att du sa till! Hade faktiskt ingen aning om att det var SÅ lurigt att kommentera. Ska se om man kan ändra nåt i inställningarna som förenklar. Nån bloggvan som kan hjälpa mig??

      Radera
    2. Men gud vad bra att du sa till! Hade faktiskt ingen aning om att det var SÅ lurigt att kommentera. Ska se om man kan ändra nåt i inställningarna som förenklar. Nån bloggvan som kan hjälpa mig??

      Radera
  2. Sätt dig vid datorn- kolla inställningar på blogger! Finns en ruta dom heter kommentarer- koden kallas ordverifiering och kan lätt tas Bort!!! Låter härligt m London by the way!

    SvaraRadera