Powered By Blogger

tisdag 13 november 2012

Grym app

Mail, facebookmeddelanden och sms i all ära, men jag blir alltid extra glad när det dimper ner personlig post i brevlådan.

Även om jag tokgillar att skicka vykort eller andra små hälsningar med snigelpost tycker jag att det är lite för omständligt att ta sig till en butik och köpa ett schysst vykort, leta rätt på nåt ställe som säljer frimärken, gå hem och skriva kortet och till sist komma ihåg att posta det. Alldeles för stenålders för att passa en stressad själ.

Jag blev därför riktigt glad när syrran tipsade mig om postens app "riktiga vykort". Du väljer helt enkelt lämplig bild i mobilen (eller tar en ny), skriver en hälsning och adress, betalar kalaset och nästa dag dimper det ner ett superfint personligt kort hos mottagaren. Lägg till nån tia och du kan skicka foto-vykort över hela världen. Nästa magic ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar