Powered By Blogger

fredag 16 november 2012

VAB

Imorse när jag pratade med min mamma i telefon konstaterade jag att det är jädrigt skönt att kottarna faktiskt har varit friska i flera veckor. Knappt en timme efter detta uttalande ringer dagis och meddelar att det finns ett febrigt barn att hämta. Att jag aldrig lär mig.

Så, istället för att styra upp konferenser, besvara mail, delta i telefonmöten och planera föreläsningar sitter jag och ett barn med feberblanka ögon och kollar på tecknat och dricker julmust. Förvisso ganska mysigt, men jag måste erkänna att jag blir rätt stressad att veta att jag har 1000 jobbgrejer som borde göras, så det får nog bli en jobbsväng i helgen för min del... Men nu släpper jag jobbet för idag och kryper istället ner under filten med min lilla kamin. Pippi, Madicken och Bullerbyn är beställt. Bring it on!

4 kommentarer:

  1. Hög igenkänning på dina inlägg! Jag hade planerat semester idag för att vara med barnen och göra nåt kul, nu är jag med barnen men softar hemma eftersom Edith ligger strax under feber.. Hoppas det går över i helgen!

    Och jag har också en röd kappa jag köpte när jag var gravid, i början, och inte kan använda utan att känna mig preggo..Fast den är snygg:-)

    Hoppas ni kryar på er strax!
    Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Sara, våra liv verkar vara onekligen ganska lika varandras:-) Trist att vabba när man har siktet inställt på att hitta på nåt kul! Krya på er och hoppas ni får en skön helg!! Kram

      Radera
  2. Och nu är det enkelt att lämna kommentar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud vad bra! Tusen tack för datasupporten Sara!

      Radera