Powered By Blogger

onsdag 14 november 2012

Nya husdjur

Jag rullar äntligen hemåt igen efter en fullsmockad dag i Estockholmo. Självklart var det nåt signalfel på tåget och det tog typ 40 minuter att ta sig ut från Stockholms central. Varför är jag inte förvånad?!

För övrigt hade vi en skön incident hemma igår kväll. Våra katter har en förkärlek för att släpa in möss i huset, och så hände även igår. Tanken från katternas sida var dock inte att döda bytet, utan det kändes mer som dom var sugna på att adoptera en ny lillebrorsa eller lekkamrat.

Musstackarn var inte lika sugen på att leka eller bli någons lillebror, så han sprang i panik och gömde sig under vår soffa, och där satt han och darrade av dödsångest och rädsla.

Jag kan säga att det är en jädra tur att jag har en karl som tycker det är nemas problemas att arrangera skallgångskedja efter en förskrämd skogsmus klockan 23.30. Själv är jag livrädd för möss och tycker att 23.30 är en tid då man ägnar sig åt skönhetssömn. Anyway, musen fångades in och läget är åter under kontroll.

Ikväll hoppas jag vi slipper påhälsning av Klas Klättermus. För min del får han gärna bo kvar i skogsdungen bakom huset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar