Powered By Blogger

tisdag 6 november 2012

45 snabba

Medan Patric och barnen låg i badet drog jag på mig löpardojorna och gav mig ut i höstrusket. 45 snabba, pigga och fantastiskt sköna minuter löpning fick jag till. Det var högt tempo genom hela passet, och så avslutade jag med lite backintervaller som grädde på moset.

Jag har insett att träning
3-4 pass/vecka är det optimala för mig. Kroppen hinner återhämta sig och jag är sugen och taggad inför varje pass. I mitt tidigare liv "before kids och heltidsjobb" tvekade jag inte på att träna uppemot 6-7 pass/vecka, men frågan är om det gjorde nån större nytta. Jag var ofta småsliten och hade ont här och där. Nej, kvalité framför kvantitet är mitt nya motto. My God, jag tror jag börjar bli vuxen och klok:-)

3 kommentarer:

  1. Herregud vuxen och klok här har du en till i så fall! Det är liksom ett annat liv before och after kids och det är ju rätt så naturligt (och nyttigt..) tror jag att hålla sig till 3-4 pass på en vecka! Jag umgås med min cykel till och fån jobbet och får till kanske tre löppass och det känner jag mig nöjd med..
    Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra liv låter ganska lika varandras Sara! Härligt att vi båda är kloka, vuxna och nöjda:-) Kram på dig!!

      Radera
  2. Härligt med vuxna och kloka kvinnor. Jag förblir obota barnsligt fast i mitt beroend

    SvaraRadera