Powered By Blogger

tisdag 20 november 2012

Degigt

Nyss hemkommen från jobbet och jag är mer än lovligt trött. Jag ser ut och känner mig som ett ras, med sexiga påsar under ögonen och en hy som är glåmig upphöjt i kvadrat. Höstfräsch? Not so very..

Jag hade en ambition om att få till någon form av träning idag, men det är nog fasen tveksamt om det blir nåt av dom planerna. Möjligen hittar jag motivation till en kortis på löpbandet, mer avancerat än så lär det ju inte bli..

Min ack så husliga sambo har dragit igång med ett brödbak igen. Idag är det ett ljust surdegsbröd med hasselnötter och klippt råg som står och jäser. En kopp te, lite nybakat bröd med lagrad prästost och ett rejält lager Bregott. Så får det bli. Kvällsmacka in it's best.

Nu håller vi alla tummar och tår för att barnen är krya imorgon. Det fattas nämligen några pusselbitar för att få ihop vardagen på ett bra sätt imorgon... Fortsättning följer.

3 kommentarer:

  1. Bakar han på egenodlad surdeg eller köpt? Hoppas du fick till lite träning och barnen blev friska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast bakar han på egenodlad surdeg, undantaget är när han bakar riktigt ljust surdegsbröd, då kör han köpevarianten. Jädrar vad gott det är med riktigt bra surdegsbröd! Ha en skön kväll!

      Radera