Powered By Blogger

fredag 16 november 2012

Ny möbel

Jaha, då har vi visst fått en ny möbel i vardagsrummet. Jag som i vanliga fall tycker löpband är rätt öken och hellre väljer att springa utomhus, oavsett om det är spöregn, storm eller bitande kyla är nu alltså ägare till ett band. Så kan det gå när man har en man som jobbar i branschen...

Jag har provsprungit 30 minuter idag och måste säga att mina åsikter om löpband som fenomen har reviderats en aning. Det är ju faktiskt rätt nice att kunna dra på sig ett par shorts och ett linne och börja kuta, slippa ta på sig underställ, mössa och vantar varenda gång. Det är ju dessutom rätt nice att kunna träna trots att man är ensam hemma med trollen och slippa vänta tills Patric kommer hem eller fixa barnvakt. Ja, det får nog ändå bli rejäl tumme upp för bandet!

Min önskan är dock att bandet får flytta ner i källaren ASAP. Det funkar ju sådär halvbra att ha det stående precis bredvid matsalsbordet. Önska oss lycka till med att baxa ner det för källartrappan. Det väger typ 2 ton..

2 kommentarer:

  1. Haha, underbart! Själv investerade jag för någon vecka sen i en spinningcykel. Jag håller med dig om att det är fantastiskt bra att få till lite konditionsträning även om det inte finns någon barnvakt eller partner att tillgå. Och detta med mindre kläder och tid för på och avklädning är ju finfin bonus. Vi baxade in hojen i arbetsrummet, önskar jag också hade en källare att stuva ner den i.

    SvaraRadera
  2. Lyx med löpband hemma, perfekt att kunna springa när man vill.
    Ha en härlig helg.

    SvaraRadera