Powered By Blogger

söndag 10 maj 2015

Showtime

Herregud. Jag är trött. Utmattad. Färdig. Men nöjd! 

Idag var det avslutningsshow för alla Funky-Kidz grupper som har dansat på min käre sambos gym under våren. 200 barn i runda slängar. Och det är onekligen en del att rodda med inför ett sådant gig. Sälja biljetter, värma kanelbullar, ta kissnödiga ballerinor till toaletten, torka utspilld saft, mingla med folk, jubla när barnen dansar skjortan av publiken och städa upp när kalaset är över. 

Men jäklar vilka duktiga barn, suveräna dansfröknar, grym sambo som var konferencie och bästa päronen som styrde upp fiskdamm och fiskade hem drygt 6000 kronor till jordbävningsoffren i Nepal. Hatten av! 

Själv fick jag även dra på mig björndressen och krama kids, bli plåtad 2000 gånger och svettas minst 17 liter. Det är så sjukt varmt i det där huvudet. Som att stoppa skallen rakt in i en dunkudde, lägg sedan till lite fuldans på det, och ni fattar läget. Varmt. Hysteriskt varmt. 

Dagen blev hur som helst himla lyckad. Två fantastiska shower. Nu är jag slut som artist! 




1 kommentar:

  1. bra jobbat!
    men.. är det inte tanken att det är barnen som ska fotas med björnen? ;)

    SvaraRadera