Powered By Blogger

onsdag 20 maj 2015

Hänga uppochner

Morgonträning. Kändes som en bra idé igår när vi bokade in det -not so much klockan 05.50 imorse när klockan ringde. Men har man en dejt så överger man icke denna. Vinterkräksjuka, bruten höftled eller 40 graders feber kan eventuellt vara förmildrande omständigheter som gör det okej att inte dyka upp. Men det är knappt. 

Galen träningsvärk i ryggen, från mina tunga marklyft igår, medförde att min överkropp kändes smidig som en mindre friggebod, men det var absolut inte godtagbar ursäkt för att ställa in. Bara att dra på sig tightsen, krångla sig i sport-behån, dra en borste genom håret och ge sig iväg till das Gym. 

45 minuter i TRX-banden klarades av. Det var extremt länge sedan jag körde ett renodlat TRX-pass och det var riktigt gött. Den där träningsformen känns så himla bra -Skonsam men ändå sjukt jobbig. Och jag och min date hann även raska av det viktigaste på skvallerfronten, det gäller att förena nytta med nöje och förvalta sin tid väl! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar