Powered By Blogger

lördag 16 maj 2015

Lördagslunk

Ta sovmorgon till 08.30. Gå ut i bara underkläderna och plocka rabarber. Få fikagäster. Dricka kaffe och äta paj tillsammans med obscena mängder vaniljsås. Utomhus i solen. I bästa sällskapet. 

Ta en utflykt till Norrköping. Köpa ammunition och cheeseburgare. Hänga på Toy's r us. Klämma på träningskläder på XXL. 

Hoppa studsmatta och spana på hjortar med kikare. Smida semesterplaner. Springa 12 kilometer på öde skogsvägar med endast min andhämtning som sällskap. Inse hur otroligt mycket jag saknar att löpa -måste ta mig tid att göra det oftare. Så nära meditation jag någonsin kan komma. 

Äta ceasarsallad. Läsa Mamma Mu. Se en värdelös krigsfilm. Äta resterna av min pappas makalösa tiramisu. Önska att denna långhelg aldrig ska ta slut. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar