Powered By Blogger

lördag 30 maj 2015

Regn, blött, trött

Vädret idag? I rest my case. Herregud vad det har regnat! 

Eftersom jag konsekvent vägrar ställa in planerad träning på grund av risiga väderförhållanden gav jag mig ut och kutade tolv kilometer i hällregnet. Det var som att löpa runt i en dusch med halvtaskigt tryck. Blöt är en underdrift, det gick att vrida ur underkläderna när jag kom hem. 

Men jag måste ju ha fötts med någon konstig gen, för helt ärligt går jag ju igång på grejen med att behöva kämpa i tuffa förhållanden. Småspik i ansiktet, motvind i håret, lerigt och tungt underlag -jag gillar't. Det är liksom bra för moralen. Pannbenet blir hårdare och psyket får jobba minst lika mycket som benen. 

Idag sände jag en tanke till alla som sprang maraton i Stockholm i detta gudsförgätna väder. När jag var i mål skulle dom springa 30 kilometer till. Respekt. Galet mycket respekt! 

Eftersom regnet vägrade ge upp har vi kört uteslutande inomhusaktiviteter idag (bortsett från löpningen då.) Några timmar i simhallen. 208 åk i vattenrutchbanan. En loppisrunda. En film i soffan. Wallenbergare med potatispuré. Gladiatorerna och smågodis. Väldigt skönt -men påminner mer om en helg i november än i slutet av maj. 

På torsdag åker jag till London. Där verkar jag iallafall få möta värmen. Gud så gött! 


2 kommentarer:

  1. Mysigt med London! Är också sugen på lite brittisk storstad.
    Regnet var väl sådär? Men jag tänker att det säkert kanske eventuellt är bra för nåt?

    SvaraRadera
  2. Möjligen för nån avlägsen rågskörd eller grundvattennivån yllet. Det räcker inte!

    SvaraRadera