Powered By Blogger

måndag 18 maj 2015

Knyta band

Det tjatas en hel del om vårt civilstånd här hemma. "Mamma, till och med Shrek och Fiona som är träsktroll gifter sig, varför gör inte pappa och du det?". Bra fråga mitt barn. Tyvärr inget bra svar. 

Jag känner nog allra mest att planera och styra upp ett bröllop med allt vad det innebär är mer än min stressade själ mäktar med just nu. Inbjudningskort, maffiga tårtor, konfetti, blomsterarrangemang, morgongåvor, psalmer, rödvinssåser, håruppsättningar och sidenskor. Nä fy fanken så slitsamt. 

Men, vi ska ju på två bröllop i sommar och vem vet, vi kanske får feeling och styr upp nåt eget? 
Så här kommer vi iallafall se ut när bröllopet ståndar, enligt Maja 6 år. 


Annars har det här varit värsta PMS-dagen. Hade jag inte haft självbehärskning nog hade jag troligtvis  både vrålat och blivit aggressiv mot mannen som kapade mina hälsenor med en kundvagn på Ica. Nu har jag mest skrikit på min sambo. Och lite på vårt ostädade kök. 


2 kommentarer:

  1. Haha! Ser ut som familjen Funky kids-nalle! DET bröllopet vill jag gå på!

    SvaraRadera