Powered By Blogger

fredag 22 maj 2015

Presidenter och missade tåg

Dagens fysiska aktivitet: hotellyoga före frukostfrossan. Fi fanken så skönt. Och välbehövligt. Och rätt så gott med frasigt surdegsbröd, äggröra och smoothie efteråt. Hotell Reisen har Stockholms bästa frulle. 


Dagens konferensutsikt: Schlottet. The royal castle. Funkar! 


Dagens president: Första gången i mitt liv som jag skakar hand med en president. Handslaget var fast och förtroendeingivande, hon har nog övat en del. Fick även dricka kaffe med Jerzy Sarnecki. Bara en sån sak. 


Dagens outfit: Glömde jag visst att plåta. Men jag var rätt proper i kavaj, blus och byxor som satt lite för hårt i midjan. Ja, jag kommer ju aldrig att bli nån modebloggare. Aldrig. Helt enkelt för att jag är sjukt ointresserad av mode. Men jag är rätt nöjd att jag lyckats stövla runt i skor med klack hela dagen utan att bryta nåt skenben eller så. 

Dagens missräkning: missade mitt tåg från Stockholm och skulle få vänta till klockan 20.13 på att åka hem, eftersom allt annat var fullbokat. Lyckades dock dra en snyfthistoria om två barn som satt därhemma och längtade ihjäl sig efter sin hårt arbetande moder och blev därmed tilldelad en rullstolsplats på tåget som gick klockan 18.13. TACK SJ! Och tack käre konduktör som såg min förtvivlan. 

Nu helg!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar