Powered By Blogger

lördag 9 maj 2015

Invigning och flås

Tröttkepsen sitter på skallen idag, men det har ändå varit fullt ös från morgon till kväll. Kompletterat med stora mängder kaffe. 

Dagen inleddes med Paprica-loppet. 200 kids skulle kuta 800 meter och därefter äta korv, få diplom, medalj och en goodiebag med ekologisk frukt och godis. Eventet var uppstyrt av Ica, men min käre sambos företag var med på ett hörn, och höll bla i uppvärmningen. Riktigt trevligt arrangemang! Mini sprang så att fötterna glödde och tungan hängde ut som en slips. Storstruten råkade klafsa ner dojjan i en vattenpöl, blev dyngsur om foten, drabbades av håll och fick på grund av detta inte direkt feeling av löpning, men det kommer fler chanser att boosta henne intresse för den ädla idrott som löpning ändå är. 


Vidare direkt ner till stan för invigning av en ny inredningsbutik. Sara, denna sprudlande kvinna, har varit lärare åt mina föräldrar på deras Italienska-kurs och nu har hon alltså även öppnat en superfin butik. Det bjöds på galet mycket snaskigheter; tiramisu, charkuterier, bakverk, oliver och så vidare. Tiramisu är ta mig tusan det bästa jag vet. Skulle lätt kunna smälla i mig en plåt på egen hand. 

Och denna kvinna, hade man hälften av hennes utstrålning och energi skulle man skatta sig lycklig! Ni hittar Saras butik på Apotekaregatan. Gå dit och få en rejäl slev italiensk energi och fin inredning på köpet! 


Vi har även hunnit med att fynda på en loppis, göra en garderobsrensning, äta lunch i solen i trädgården, hänga i lekparken och titta på en ny bil. Fyrhjulsdriven. Tänk jakt. Tänk bil där du kan stuva in ett vildsvin och fjorton fasaner i bagaget. Står inte överst på min önskelista, men det finns ju fler viljor än min här i huset... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar