Powered By Blogger

torsdag 28 maj 2015

Bra och lite dåligt

Att gå upp vid 05-hugget ligger inte på min favoritlista -satan vad sliten jag känner mig. Egentligen är det ju bara 50 minuter tidigare än normalt, men dom där 50 minuterna är tydligen jäkligt viktiga för mitt välmående. Och mitt utseende. Trött 36-åring med bad hairday är inget extra. Just sayin. 

Det här har iallafall gjort mig glad och lite pigg idag: 

• en stor latte från Espresso House med extra shot. 4 dl ren lycka. Smakade fågel! 

• spontant tågsällskap med en av cheferna från min myndighet -ack så trevligt. Vi hann diskutera en hel rad med jobbfrågor på vår väg till Stockholm. 

• mackorna som vi bjöds på vid mötet vid mötet imorse var inköpta på "Stinas bageri" vid Odenplan. Kändes fint på nåt vis. Att nästan ha ett eget bageri alltså. Och mackorna får toppbetyg. 


Det här har gjort mig mindre glad:

• nedriven kontaktledning nånstans runt Flen och det ryktas att mitt tåg till Göteborg tvingas ta genvägen över Västerås. Herregud. Minst tre timmar försenad. Varför är jag inte förvånad? 

• väderprognosen inför helgen. Kom igen nu maj, ÖKA!!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar