Powered By Blogger

söndag 3 maj 2015

Ljud i världsklass

45 minuter runt förorten i lugn promenadtakt. Check. Mögligt värre att inte kunna ta i ordentligt och känna sig stark, rapp och spänstig. 45 minuters promenad känns ju aningen PRO, men får duga. Jag lyssnar på kroppen. Jag är förståndig. Och vuxen. För det mesta. Typ idag.

På min PRO-promenad hade jag iallafall sällskap av världens bästa ljud. Krämen i dessa hörlurar från Bose är inget man skojar bort, det kändes som att Per Gessle flyttat in i min hörselgång och Marie Fredriksson hyrt rum i min örontrumpet  (ja, jag gick loss på ett Roxette-medley, ibland behöver man lite "Dressed for success" och "Joyride" för att piggna till). 

Hur som helst, om ni har 3000 kronor som ligger och skräpar så kan jag varmt rekommendera en investering i dessa. Ännu bättre är det ju förstås om ni har en lika snäll svärfar som jag, då kan man spara pengarna till nåt annat, typ en garderob eller nya sommardäck. Han är allt himla bra den där svärfadern. På många sätt och vis. Själv kände jag mig liksom spendersam när jag köpte lurar för 299 kronor på Claes Olsson. Men man får det man betalar för, det är tydligt. 

Annars då? Min käre sambo sportar 38,8 i feber. Seriöst. Orka. Men barnen är glada, dom har hängt hos mormor och morfar och nu är vi på cykelutflykt. Vi har gjort ett depåstopp i "plaskis". Jordgubbar, mineralvatten och klätterställning -det är fina grejer det. 

Suger ut det sista av helgen och undviker tänka på nästa vecka ett tag till. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar