Powered By Blogger

torsdag 14 maj 2015

Åka baklänges

Följande dialog utspelade sig alldeles nyss: "mamma vad är det dåligaste du har gjort i hela ditt liv (jag vet att det heter "sämsta" alla språkpoliser out there, men 6-åringen sa dåligaste). Ähhhh, ja du Maja det vet jag inte riktigt om jag kan berätta. "Det behöver du inte göra mamma, för jag vet redan vad det är, det var när du åkte baklänges nerför den gula vattenrutschbana i Finspång". Just det. Så klart. Så låter vi det vara. Det är nog det dåligaste jag har gjort i mitt 36 åriga liv. Harkel. Harkel. 

Annars då? Kristi himmelfärd och ledig dag. Jag svävade lite på svaret när kidsen undrade vad denna dag är till för. Nåt med att graven var tom. Dom kollade på mig med förvirrad blick och stack och hoppade studsmatta istället. Jag borde lyssnat mer uppmärksamt på min konfirmationspräst Eber Tomasson. 

Vi hänger på landet. Njuter fullt ut av blommande körsbärsträd, klorofyll, fågelkvitter och grillade entrecoter. Och så tränar vi lite. Delar av gymet har fått flytta med ut hit, TRX-band, kettlebells och boxhandskar och mitsar. Helt perfekt! Kan inte du komma till gymet, får gymet komma till dig. 

Fin dag. Tacksam. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar