Powered By Blogger

fredag 15 maj 2015

High fashion

Känslan när man anländer till simhallen och inser att bikinin ligger kvar hemma på köksbordet. Ångest. Fet ångest. 

Surtanten i kassan på Medley lät meddela att jag kunde få hyra en baddräkt till det facila priset av 45 riksdaler. Det hade väl varit okej om den inte var nopprig, två storlekar för liten och hade en doft av en främmande människas stjärt. Jag ville typ smyga in på närmsta toalett och Lilleskutt-böla när jag såg mig själv i spegeln. 

Barnen var hur som helst väldigt peppande och sa snälla saker, typ "det är SUPERsnyggt med baddräkt mamma och du slipper frysa om magen". Själv hade jag svårt att möta någon människas blick med rädsla för att det skulle vara någon jag kände. Thank God att vi är i Finspång och inte på hemmaplan.  

Hur som helst har vi haft svinkul. Åkt sjukt mycket vattenrutchbana, glidit runt i strömvirvlar och hoppat från kanten. Barnen i svinsnygga baddräkter med pioner och katter på. Jag: not so fancy. Skit samma. Vi har haft en grym eftermiddag. 


4 kommentarer:

  1. Jävlar vilket snygg kropp du har Stina!! Inger att skämmas för där inte! Kram Mary

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Du är ju för söt Marie! Kram på dig!!!

      Radera