Powered By Blogger

torsdag 28 februari 2013

Dags för en lista

Ni som har följt min blogg ett tag vet ju vid det här laget att jag är barnsligt förtjust i listor av olika slag. Dagens lista snor jag från underbara Zandra Lundbergs blogg:

Hur har din dag varit?
Jodå, tack bra! Har sovit hyfsat gott, ätit frukost med hela familjen samlad, jobbat hårt och ska nu instruera ett pass. Jag klagar inte.
 
Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Enligt min mamma var "Klas" det tilltänkta namnet om jag blivit pöjk. Klättermus typ.

Vilket är ditt största beroende?
Cola Zero och min I-phone.

Vad gör du när ingen annan ser?
Plåtar mig själv med ovan nämnda I-phone=)

Vad beställer du på krogen?
Tidigt på kvällen är det bubbel av olika slag som gäller. Sent på kvällen är det drinkar, typ capriniha som är favvo-ordern.

Vilken är din största skräck?
Att någon av de jag älskar ska bli obotligt sjuk. Jag kan inte ens tänka på det utan få panikångest.

Hur gör man för att ragga på dig?
Unviker att säga klyschiga saker, och är allmänt trevlig och intresserad. Så fick Mr Patric mig på fall (även om jag själv fick anstränga mig hårt för att få hans uppmärksamhet inledningsvis, ha ha).

Vad har du funderat över på sistone?
Hur jag prioriterar min tid och på vad som är viktigt i livet. Har även funderat en del över huruvida vi ska köpa ny säng eller inte.

Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Oj, det var så länge sen så jag kommer knappt ihåg. Men lite märkligt var det nog ändå att jag höll mig vaken till efter klockan 23.00 på lördagen. Det händer inte ofta ska ni veta.

När skäms du?
När samhället inte står upp för utsatta barn. När vuxna människor tillåter sig själv att blunda istället för att ta parti för barn som far illa skäms jag oerhört mycket.

Vem är den mest kända människa du talat med?
Ehhh, här har jag nog inte så mycket att komma med... Men, jag har ätit tårta på tu man hand med den tidigare landshövdingen. Det är nog det största this far.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
"gör inte så" (till barnen typ 200 gånger om dagen) "nice" om det mesta

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Jag har fått höra att jag nog har någon diagnos eftersom jag är så rastlös och inte kan vara still. Det ser jag nog ändå som positivt (inte en eventuell diagnos alltså)

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Att det tar 45 minuter att hitta strumpor till mig och barnen varje morgon. Jag MÅSTE sortera upp strumberget nu.

Vad gör du när du är ledsen?
Söker tröst hos de som står mig nära.

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Löpartights, funktionströja och ett par shyssta Nikes på fötterna.

Vad ser du fram emot just nu?
Familjetrippen till Cala Bona, den annalkande våren som ligger framför oss och att få krypa ner under täcket och sussa ikväll.

1 kommentar:

  1. :)
    Om du känner för och baka, så ska jag tipsa om något riktigt gott från Roy Fares..,
    chokladdröm med kolasås nötter och god frosting..

    SvaraRadera